ໂຄງການ: ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງດ້ານບົດບາດຍິງ-ຊາຍ ແລະ ການຮຽນຮູ້ດ້ານພາສາໃຫ້ແກ່ນັກຮຽນຊົນເຜົ່າ ຢູ່ ເມືອງ ຊໍາເໜືອ ແລະ ເມືອງສົບເບົາ, ແຂວງ ຫົວພັນ.
ຄວາມເປັນມາຂອງໂຄງການ
The Ministry of Education and Sport envisions universal and quality education by 2030, but the mid-term review of the Education Sector Development Plan (2015-2020) highlights persistent educational disparities, particularly tied to gender, wealth, ethnicity, and geography. Despite initiatives like the Education For All National Plan of Action and the National Strategy and Plan of Action on Inclusive Education, certain marginalized groups, particularly girls and ethnic minorities in remote, impoverished regions, continue to face limited access and poor quality education. Notably, Houaphanh Province, a rural area with a significant ethnic minority population, stands out as high-risk. The Lao Social Indicator Survey (LSIS II) in 2017 indicates low literacy rates, especially among women, and below-average secondary school attendance rates. Dropout rates, particularly pronounced during lower secondary school, highlight challenges, with girls’ dropout rates higher in Sopbao District and moderately elevated in Xamneua District. These findings underscore the need for targeted interventions to enhance education access and quality, especially for girls and ethnic minority students in vulnerable areas like Houaphanh Province.
ລາຍລະອຽດຂອງໂຄງການ
ຈຸດປະສົງລວມ
ນັກຮຽນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ຢູ່ເມືອງສົບເບົາ ແລະ ເມືອງຊໍາເໜືອ ແຂວງຫົວພັນ ສາມາດເຂົ້າເຖິງການສຶກສາ ແລະ ຮຽນຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ຢ່າງມີຄຸນະພາບ ແລະ ເທົ່າທຽມກັນ.
ຈຸດປະສົງສະເພາະ
- Specific Objective 1: Girls and boys have improved school facilities that are child-friendly and gender-sensitive.
- Specific Objectives 2: Girls and boys are empowered in making choices about their education through awareness of gender equality.
- Specific Objectives 3: Girls and boys have improved learning outcomes in Lao language reading and writing through increases in teachers’ knowledge, skills, and resources.
- ຜົນຄາດຫວັງ
ຜົນຄາດຫວັງ ທີ 1: ນັກຮຽນທຸກຄົນສາມາດເຂົ້າເຖິງສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກທີ່ເປັນມິດ ແລະ ແຍກເພດ ສໍາລັບຫ້ອງນ້ໍາຍິງ-ຊາຍ.
ຜົນຄາດຫັວງ ທີ 2: ສ້າງຂີດຄວາມສາມາດໃຫ້ນັກຮຽນທຸກຄົນ ໃນການເລືອກ ກ່ຽວກັບການ ສຶກສາຂອງ ເຂົາເຈົ້າ ໂດຍຜ່ານວຽກງານການປູກຈິດສໍານຶກບົດບາດຍິງ-ຊາຍ.
ຜົນຄາດຫວັງ ທີ 3: ນັກຮຽນທຸກຄົນປັບປຸງຜົນການຮຽນໃນການອ່ານ ແລະ ຂຽນພາສາລາວ ໂດຍຜ່ານການສ້າງຂີດຄວາມສາມາດໃຫ້ນາຍຄູ.
Key Outputs ຜົນໄດ້ຮັບ :
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 1.1: ປຸກສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງ ສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກທີ່ເປັນມິດ ແລະ ແຍກເພດຢູ່ໂຮງຮຽນ
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 1.2 ຄພສບ ແລະ ຜູ້ອໍານວຍການໂຮງຮຽນ ໄດ້ຮັບການຝຶກອົບຮົມກ່ຽວກັບການບໍລິຫານ–ຈັດການສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກພາຍໃນໂຮງຮຽນ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 2.1: ພະນັກງານຂັ້ນແຂວງ, ເມືອງ ແລະ ໂຮງຮຽນ ມີສ່ວນຮ່ວມໃນວຽກງານກິດຈະກໍາການຮຽນຮູ້ ກ່ຽວກັບບົດບາດ ຍິງ-ຊາຍ ແລະ ຫົວຂໍ້ອື່ນໆ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 2.2: ນາຍຄູ ແລະ ອາສາສະໝັກໄດ້ຮັບການຝຶກອົບຮົມ ກ່ຽວກັບ ວຽກງານພັດທະນາທັກສະຊີວິດ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 2.3: ນັກຮຽນທຸກຄົນ ໄດ້ຮັບການຝຶກອົບຮົມດ້ານທັກສະຊີວິດ ແລະ ບົດບາດ ຍິງ-ຊາຍ ໂດຍຜ່ານສະໂມສອນເພດສຶກສາ. ນັກຮຽນ ຈໍານວນ 935 ຄົນ, ຍິງ 394 ຄົນ ຈາກເມືອງຊໍາເໜືອ ແລະ ຈໍານວນ 361 ຄົນ, ຍິງ 153 ຄົນ ຈາກເມືອງສົບເບົາ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 2.4: ຄອບຄົວ ແລະ ຊຸມຊົນ ເຂົ້າຮ່ວມໃນກິດຈະກໍາປູກຈິດສໍານຶກບົດບາດຍິງ-ຊາຍ ແລະ ການສຶກສາສໍາລັບເດັກຍິງ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 3.1: ນາຍຄູໄດ້ຮັບການຝຶກອົບຮົມກ່ຽວກັບການຊ່ວຍເຫຼືອນັກຮຽນທຸກຄົນ ໃນການຮຽນພາສາລາວ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 3.2: ຈັດຕັ້ງກິດຈະກໍາສົ່ງເສີມການອ່ານ ປະຈໍາອາທິດ ຊຶ່ງປະກອບມີ ກິດຈະກໍາການຂຽນທີ່ສ້າງສັນ.
- ຜົນໄດ້ຮັບ ທີ 3.3: ປຸກສ້າງຫ້ອງອ່ານ, ຈັດຫາປື້ມອ່ານ ແລະ ອຸປະກອນການຮຽນຮູ້ອື່ນໆ.
ໄລຍະເວລາຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ
ເລີ່ມແຕ່ມື້ອະນຸມັດ ເຖິງວັນທີ 31 ທັນວາ 2023
ໃຫ້ທຶນສະໜັບສະໜູນໂດຍ:
ອົງການຮ່ວມມືສາກົນເກົາຫຼີ (KOICA) ແລະ ອົງການຊາຍຟັນເກົາຫຼີ ໃນນາມແຜນງານການຮ່ວມມື ອົງການຈັດຕັ້ງທາງສັງຄົມ

